web analytics

Asteroit Tehdidi sanılandan çok daha büyük

asteroit

Bilim insanlarının yaptığı yeni bir araştırma, Şubat ayında Rusya’nın Çelyabinsk kenti üzerinde patlayan meteor gibi kozmik tehditlerin, sanıldığından çok daha büyük bir tehdit oluşturduğunu ortaya koydu. Araştırmalar, son 20 yılda Çelyabinsk meteoru gibi 60 asteroidin atmosfere ulaştığını gösterdi.

Nature dergisinde yayımlanan araştırmada, 15 Şubat günü Çelyabinsk üzerinde patlayan 500 bin ton TNT gücündeki meteorun, gelecekte Dünya’nın karşılaşabileceği tehdide karşı sadece bir uyarı olduğunu belirtildi.

Araştırmanın baş yazarı, Kanada’nın Western Ontario Üniversitesi’nden Peter Brown, “Gökyüzünü 7/24 denetleyen ve Dünya’ya doğru ilerleyen nesneleri çarpmadan önce tespit eden bir sistem inşa etmemiz gerekiyor” ifadesini kullandı.

BBC’ye konuşan Brown, “Çelyabinsk meteorundan birkaç gün önce haberimiz olsaydı, bu bilgi çok işimize yarayabilirdi” dedi.

Çelyabinsk üzerinde patlayan 19 metre genişliğindeki meteor, Hiroşima’ya atılan atom bombasından 30 kat daha güçlüydü. Meteorun binlerce metre yükselikte parçalara ayrılarak infilak etmesi, büyük bir faciayı önlemişti.

653 Görüntüleme.